zdrowie człowieka

Viagra i ślepota, co powinieneś wiedzieć

Anonim

W dzisiejszych czasach wiele dziedzin nauki i badań znalazło się w sferze medycyny, a szczególnie w sektorze zajmującym się zdrowiem seksualnym ludzi, a także reprodukcją. Od czasu wynalezienia Viagry był to niebiański produkt dla wielu mężczyzn na całym świecie, którzy cierpieli na zaburzenia erekcji. Viagra o nazwie naukowej, cytrynian sildenafilu, jest lekiem stosowanym w leczeniu tętniczego nadciśnienia płucnego i zaburzeń erekcji. Lek został opatentowany w 1996 r. I zatwierdzony do stosowania jako leczenie zaburzeń erekcji w 1998 r., Stając się pierwszym zatwierdzonym doustnym leczeniem zaburzeń erekcji w Stanach Zjednoczonych. Ponieważ jego sprzedaż wzrosła na całym świecie, co oznacza jej niewyobrażalny popyt i znaczenie. Częste działania niepożądane obejmują zgagę i bóle głowy, a jej działania niepożądane obejmują przedłużone erekcje, które mogą prowadzić do uszkodzenia prącia.

Jednak w ostatnich latach wyniki badań wykazały, że jeden ze składników leku może powodować ślepotę. Odkrycia te pokazują, że Viagra może spowodować trwałe uszkodzenie siatkówki i naukowcy twierdzą, że lek nie jest tak bezpieczny, jak wielu ludzi uważało, że to było wcześniej. Badania wykazały, że lek może nie tylko spowodować utratę wzroku u mężczyzn z wcześniejszymi problemami ze wzrokiem, ale także u osób z pozornie normalnym wzrokiem. Niektóre badania przeprowadzone przez australijskich naukowców wykazały, że Viagra może powodować ślepotę u mężczyzn z odziedziczonym stanem oczu pod nazwą, retinitis pigmentosa, jak również u osób z prawidłowym wzrokiem, ale którzy noszą gen dla tego stanu.

Viagra i ślepota

Jedna z teorii na ten temat głosi, że leki zaburzające erekcję, na które Viagra się wpada, mogą blokować enzym, który jest ważny w przekazywaniu sygnałów świetlnych z siatkówki do mózgu. Raporty z innych badań pokazują, że jest to rzadki stan i powstaje, gdy dopływ krwi zostaje zredukowany do nerwu wzrokowego, powodując trwałe uszkodzenie nerwu. Chociaż badania naukowe pokazują związek między narkotykiem a ślepotą u mężczyzn, inni twierdzą, że jest to rzadkie, ponieważ ponad 23 miliony mężczyzn używało Viagry od 1998 roku, a zgłoszone przypadki są minimalne w porównaniu do dużej liczby użytkowników.

Niektórzy badacze na całym świecie naciskają teraz na producentów narkotyków, aby uwzględnili tę wzmiankę o rzadkich przypadkach różnej utraty wzroku na etykietach narkotyków, aby ostrzec użytkowników, jednak ten znalazł opozycję ze strony twórców leku, Pfizer Inc. Producenci twierdzą, że są to rzadkie przypadki, w porównaniu z ponad 23 milionami użytkowników na całym świecie od 1998 roku. Stan nagłej utraty widzenia znany jako NAION (nietermiczne przewlekłe niedokrwienne zapalenie nerwu wzrokowego), który jak wspomniano pojawia się, gdy przepływ krwi do nerwu wzrokowego jest zablokowany, jest również uważany za bardzo częstą przyczynę nagłej utraty wzroku u osób starszych, a tym samym bardziej komplikuje problem. Czynnikami ryzyka dla tego schorzenia są choroby serca i cukrzyca, które stanowią dwie główne przyczyny impotencji.

Producenci Viagry, Pfizer Inc. już mają ostrzeżenia na etykietach leków, z których jedna ma tymczasowe zmiany widzenia, gdzie można mieć trudności w rozróżnieniu między zielonym i niebieskim lub widząc niebieskie zabarwienie, pokazując, że lek najwyraźniej ma tymczasowy wpływ na siatkówkę, ale jest to zupełnie inny problem niż NAION. Nie ma powszechnego zaniepokojenia tymi odkryciami w wielu badaniach, ale połączenia powoli rosną, aby przeprowadzić więcej i większych badań w celu wyjaśnienia i ustalenia już istniejących ustaleń.